Ślubowanie Nauczycieli mianowanych
29 grudnia 2021r. dwie nauczycielki zatrudnione w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock w obecności Burmistrza Miasta i Gminy Serock złożyły ślubowanie w związku z nadaniem im stopnia nauczyciela mianowanego oraz odebrały akt awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Do grona nauczycieli mianowanych dołączyły:
Pani Monika Kazbieruk – nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne w Samorządowym Przedszkolu im. Krasnala Hałabały w Serocku,
Pani Magda Agnieszka Wysocka – wychowawca w świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej im. M. Kopernika w Serocku.
Nauczycielkom, które złożyły ślubowanie i uzyskały kolejny awans zawodowy serdecznie gratulujemy i życzymy wielu sukcesów w dalszej pracy zawodowej.
ZOSiP Serock
Wigilia dniem wolnym w ZOSiP
Szanowni Państwo,
informujemy, że Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku będzie nieczynny w dniu 24 grudnia 2021 roku (Wigilia).
ZOSiP Serock
Laboratoria Przyszłości
Dyrektorzy szkół podstawowych rozpoczęli procedurę wyłonienia wykonawcy, od którego zakupią wyposażenie z programu „Laboratoria Przyszłości” w ramach inicjatywy edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum Gov Tech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Zapytania ofertowe zamieszczone są na stronach BIP poszczególnych szkół.
Z ww. programu szkoły z tzw. katalogu podstawowego/obowiązkowego chcą zakupić:
- drukarki 3D i filamenty,
- mikrokontrolery z czujnikami i akcesoriami,
- lutownice/stacje lutownicze z gorącym powietrzem,
- kamery przenośne cyfrowe z akcesoriami/aparat fotograficzny z akcesoriami,
- statyw z akcesoriami, Gimbal,
- mikroport, mikrofon kierunkowy z akcesoriami,
- oświetlenie do realizacji nagrań,
z katalogu dodatkowego inne wyposażenie i pomoce dydaktyczne m.in.:
- urządzenia i narzędzia, materiały edukacyjne z zakresu robotyki i mikroelektroniki,
- sprzęt do nagrywania, rejestrowania i obróbki obrazu i dźwięku,
- narzędzia do obróbki drewna i metalu,
- środki ochrony indywidualnej.
Celem programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych uczniów.
Sprzęt ma uatrakcyjnić zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania na obowiązkowych zajęciach lekcyjnych oraz w formach pozalekcyjnych.
Wysokość środków przyznanych uzależniona była od liczby uczniów w danej szkole:
- Szkoła Podstawowa w Serocku - 180 300,00 zł
- Szkoła Podstawowa w Woli Kiełpińskiej - 100 800,00 zł
- Szkoła Podstawowa w Zegrzu - 85 800,00 zł
- Szkoła Podstawowa w Jadwisinie – 75 900,00 zł
Program nie wymaga wnoszenia wkładu własnego.
A. Melion
Dyrektor ZOSiP
Robotyka w Samorządowym Przedszkolu im. Krasnala Hałabały w Serocku.
W ramach realizowanej w roku szkolnym 2021/2022 innowacji pedagogicznej pt.:„Z robotyką na ty” w naszym przedszkolu rozpoczęły się zajęcia z robotem Photon. Jest to interaktywny robot edukacyjny, który poprzez aplikację mobilną wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Wspiera on dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności naszych czasów. Pomaga im rozwijać kreatywność, zdolność logicznego myślenia oraz poznawanie podstaw programowania. Przedszkolaki podczas zajęć koncentrują się na wspólnej zabawie grami z magicznego dywanu, poprzez prowadzenie Photona precyzyjnym sterowaniem joystickiem w aplikacji. Przedszkolaki bardzo polubiły nowego przyjaciela.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Szkoła Podstawowa im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie i Przedszkole w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej będą realizowały jeszcze w tym roku „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”. Szkoła w Jadwisinie zakupi nowości czytelnicze i lektury oraz zorganizuje spotkania czytelnicze, lekcje biblioteczne i konkursy. Przedszkole w Woli Kiełpińskiej planuje realizować projekt czytelniczy, w ramach którego zorganizuje konkursy, przedstawienia teatralne, a także wycieczki do Biblioteki Miejskiej w Serocku.
Na 2022 rok o wsparcie finansowe ubiegają się: Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Serocku, Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego w Zegrzu oraz Samorządowe Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Serocku.
ZOSiP Serock
Zdalnie na Mazowszu
Samorząd Województwa Mazowieckiego wsparł szkoły, uczniów i samorządy lokalne w nauczaniu zdalnym realizując projekt „Mazowiecki program przygotowania szkół, nauczycieli i uczniów do nauczania zdalnego”, w ramach X Osi Priorytetowej – Edukacja dla rozwoju regionu w ramach RPO WM 2014 – 2020.
Zestawy komputerowe z oprogramowaniem, laptopy, tablety, drukarki laserowe, projektory multimedialne i interaktywne monitory otrzymało łącznie 236 szkół podstawowych i średnich na Mazowszu. W subregionie warszawskim wschodnim wsparciem zostało objętych 26 szkół, w tym Zespół Szkolno-Przedszkolny w Woli Kiełpińskiej.
Oprócz sprzętu, nauczyciele i uczniowie otrzymali wsparcie w postaci szkoleń. Sprzęt, który otrzymały szkoły jest wykorzystywany również podczas nauczania tradycyjnego.
Więcej informacji, film oraz spot radiowy TUTAJ
Półmetek realizacji programów sportowych dofinansowanych przez Ministerstwo Sportu
Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku już po raz szósty zorganizował naukę pływania i po raz pierwszy zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej dla uczniów klas najmłodszych. Programy dofinansowane są przez Ministerstwo Sportu ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów .
W programie „Umiem pływać w gminie Serock 2021” bierze udział 123 uczniów z klas trzecich, którzy do tej pory nie uczestniczyli w programie. Utworzonych zostało 9 grup ze szkół: w Serocku, w Zegrzu, w Woli Kiełpińskiej i w Jadwisinie. Zajęcia odbywają się na basenie w Hotelu Warszawianka w Jachrance. Każda grupa realizuje w programie 20 godzin zajęć, podczas których dzieci oswajają się z wodą, uczą się podstawowych technik pływackich i doskonalą nabyte już umiejętności. Ćwiczenia w wodzie to jeden ze sposobów zapobiegania otyłości i korygowania wad postawy. Do prowadzenia zajęć Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku zakupił: makarony piankowe, piłki, podwodne kule do nurkowania. Udział ucznia w zajęciach jest bezpłatny. Organizator zapewnia: bezpłatny przewóz z opieką w autokarze, opiekę w szatni basenowej, opiekę instruktora pływania i bilety wstępu.
W programie „Gimnastyka w gminie Serock 2021” uczestniczy 143 uczniów, podzielonych na 8 grup. Zajęcia rozpoczęły się we wrześniu i zakończą się w grudniu 2021r. r., w tym okresie każda grupa zrealizuje 20 godzin zajęć. W programie tym biorą udział dzieci z klas najmłodszych, u których stwierdzono wady postawy. Program zawiera m.in. treści propagujące sportową postawę wśród uczniów, ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia korygujące istniejące wady postawy. W ramach „Gimnastyki korekcyjnej” zakupiono sprzęt do prowadzenia zajęć, m.in. drążki gimnastyczne, dyski sensoryczne do balansowania, maty, piłki do skakania. Uczniowie nie ponoszą żadnych kosztów programu, zajęcia organizowane są tuż po zakończonych lekcjach.
Ze względu na zawieszenie zajęć w ubiegłym roku szkolnym z powodu pandemii Covid – 19, tegoroczne programy cieszą się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.
ZOSiP Serock
Zakup sprzętu sportowego w ramach programu „Gimnastyka w gminie Serock 2021”
W ramach projektu „Gimnastyka w gminie Serock 2021” dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów, zakupiono sprzęt sportowy do prowadzenia zajęć sportowych z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej.
Zakupione akcesoria m.in. drążki gimnastyczne, dyski sensoryczne do balansowania, maty, piłki do skakania - zostaną przekazane szkołom.
ZOSiP Serock
Szkoła Podstawowa w Jadwisinie oraz Przedszkole w Woli Kiełpińskiej w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa
W październiku 2021 roku Mazowiecki Kurator Oświaty pozytywnie rozpatrzył wniosek Burmistrza Miasta i Gminy Serock o dofinansowanie zakupu książek do bibliotek szkolnych i placówek wychowania przedszkolnego w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021 - 2025”. Wnioski o udział w programie w 2021r. do organu prowadzącego złożyli: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Jadwisinie i Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej.
Dofinansowanie zostało przyznane Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie w wysokości 3 600,00 zł oraz dla Przedszkola w Woli Kiełpińskiej w wysokości 2 400,00 zł.
W ramach programu Szkoła w Jadwisinie zakupi nowości czytelnicze i lektury oraz zorganizuje spotkania czytelnicze, lekcje biblioteczne i konkursy. Przedszkole w Woli Kiełpińskiej planuje realizować projekt czytelniczy, w ramach którego zorganizuje konkursy, przedstawienia teatralne, a także wycieczki do Biblioteki Miejskiej w Serocku.
Przyznane dofinansowanie stanowi 80% wartości projektów, pozostałe 20% zapewni organ prowadzący placówki - Miasto Gmina Serock.
ZOSiP
Wytyczne związane z żywieniem dzieci i osób dorosłych w czasie pandemii
Informujemy, że Komitet Nauki o Żywieniu Człowieka Polskiej Akademii Nauk opracował główne wytyczne związane z żywieniem dzieci i osób dorosłych w czasie pandemii.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami zamieszczonym pod linkiem Stanowisko Komitetu Nauki o Żywieniu Człowieka Polskiej Akademii Nauk w sprawie zaleceń żywieniowych podczas pandemii COVID-19
„Aktywnie i zdrowo”
W trosce o zdrowie i kondycję młodych mieszkańców Serocka, Miasto i Gmina Serock we współpracy ze szkołami podstawowymi prowadzi programy i działania, które dostarczają dodatkowej aktywności fizycznej oraz mają kształtować zdrowe nawyki żywieniowe.
Od 13 września 2021r. został wznowiony program powszechnej nauki pływania „Umiem pływać”. Program będzie trwał od września do grudnia 2021r., utworzonych zostało 8 grup zajęciowych z czterech szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock. Programem zostali objęci uczniowie klas trzecich, którzy do tej pory nie uczestniczyli w programie. Wszyscy uczestnicy będą dowożeni na basen w hotelu „Warszawianka” w Jachrance. Każda grupa zrealizuje 20 godzin zajęć, podczas których dzieci oswoją się z wodą, nauczą się podstawowych technik pływackich i udoskonalą nabyte już umiejętności. Ćwiczenia w wodzie to jeden ze sposobów zapobiegania otyłości i korygowania wad postawy. To zdrowy i aktywny styl życia, który poprawia sprawność i koordynację ruchową.
W tym roku szkolnym po raz pierwszy został uruchomiony nowy program - zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej „Gimnastyka w gminie Serock 2021”. Program zajęć realizowany jest we wszystkich szkołach podstawowych od września do grudnia 2021r. Ćwiczenia zorganizowane są w szkołach, w grupach maksymalnie 18 osobowych, łącznie utworzono 8 grup. Program ma odpowiadać na potrzeby uczniów, zgłoszone przez dyrektorów szkół podstawowych. W programie tym biorą udział dzieci z klas najmłodszych, u których stwierdzono wady postawy. Program „Gimnastyka w gminie Serock 2021” zawiera m.in. treści propagujące sportową postawę wśród uczniów, ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia korygujące istniejące wady postawy oraz naukę utrzymywania prawidłowej postawy ciała. W rezultacie ma to przyczynić się do zapobiegania nadwadze i otyłości wśród dzieci, a także do promocji zdrowego stylu życia.
Oprócz aktywności fizycznej ważne są również prawidłowe nawyki żywieniowe. W związku z tym, od 4 października 2021r. w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock, uczniowie klas I-V będą brali udział w unijnym programie „Program dla szkół”, który ma na celu promowanie wśród dzieci zdrowej diety, bogatej w owoce i warzywa oraz produkty mleczne. Dzieci będą otrzymywać bezpłatną porcję produktu owocowego albo warzywnego lub mlecznego przez 10-12 wybranych tygodni w semestrze. Każde dziecko uczestniczące w programie będzie otrzymywać m.in. jabłka, gruszki, śliwki, soki owocowe, marchewki, rzodkiewki, kalarepę, pomidorki, a także mleko białe, serki twarogowe, jogurty i kefiry naturalne. Celem „Programu dla szkół” jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci, poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw oraz mleka i przetworów mlecznych w ich codziennej diecie, na którym kształtują się ich nawyki żywieniowe. W placówkach oświatowych zostali wyznaczeni koordynatorzy, którzy będą czuwali nad prawidłowym funkcjonowaniem programu „Program dla szkół”.
Pomimo trwającej modernizacji kuchni oraz stołówki szkolnej żywienie uczniów Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku od dnia 06.09.2021r. odbywa się, bez zakłóceń, w formie cateringu (jednodaniowy gorący posiłek z napojem), z którego korzysta 227 uczniów.
ZOSiP
„Program dla szkół” w roku szkolnym 2021/2022
W szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Miasto i Gmina Serock, uczniowie klas I-V będą brały udział w unijnym programie „Program dla szkół”, który ma na celu promowanie wśród dzieci zdrowej diety, bogatej w owoce i warzywa oraz produkty mleczne.
Dzieci będą otrzymywać bezpłatną porcję produktu owocowego albo warzywnego lub mlecznego przez 10-12 wybranych tygodni w semestrze. Każde dziecko uczestniczące w programie będzie otrzymywać m.in. jabłka, gruszki, śliwki, soki owocowe, marchewki, rzodkiewki, kalarepę, pomidorki, a także mleko białe, serki twarogowe, jogurty i kefiry naturalne.
Celem „Programu dla szkół” jest:
▪ trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci, poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw oraz mleka i przetworów mlecznych w ich codziennej diecie, na którym kształtują się ich nawyki żywieniowe,
▪ upowszechnianie zdrowej, zbilansowanej diety,
▪ wzrost świadomości społecznej w tym zakresie wśród dzieci i rodziców.
ZOSiP
Aktywna Tablica
Dyrektorzy szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock złożyli do Burmistrza wnioski o udzielenie wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych w 2021 roku. Dofinansowanie udzielane jest w ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica”.
Szkoły wnioskują o dofinansowanie zakupu m.in. interaktywnych monitorów dotykowych oraz tablic interaktywnych z projektorem. Maksymalna kwota dofinansowania dla szkoły to 14.000,00 zł., co stanowi 80% całkowitych kosztów zadania, 20% stanowi wkład własny gminy.
Burmistrz Miasta i Gminy Serock złoży zbiorczy wniosek o dofinansowanie zakupów do Wojewody Mazowieckiego w terminie do 14 września 2021r.
ZOSiP Serock
Życzenia z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego
Nauczycielom, uczniom
i rodzicom
życzymy dobrego
roku szkolnego
2021/2022
Przedłużenie powierzenia stanowisk dyrektorom szkół
26 sierpnia Burmistrz Miasta i Gminy Serock wręczył powierzenie stanowiska na kolejne 5 lat szkolnych Pani Małgorzacie Leszczyńskiej, Dyrektorowi Szkoły Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie oraz Pani Barbarze Tomczak, Dyrektorowi Samorządowego Przedszkola im. Krasnala Hałabały w Serocku. Obydwie Panie mają za sobą już doświadczenia dyrektorskie, a uzyskiwane opinie Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz rad pedagogicznych i zakładowych organizacji związkowych świadczyły o wysokich kompetencjach zawodowych dyrektorów.
Ponadto na jeden rok szkolny Burmistrz przedłużył pełnienie obowiązków Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu Pani Małgorzacie Paliszewskiej, po uzyskaniu pozytywnej opinii Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Dyrektorom życzymy wielu sukcesów zawodowych i satysfakcji z wykonywanej pracy.
Awanse na stopień nauczyciela mianowanego
19 sierpnia 2021r., w Urzędzie Miasta i Gminy Serock odbyły się egzaminy na stopień nauczyciela mianowanego. Do egzaminu przystąpili:
- Agnieszka Nasiadka - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej w Serocku,
- Edyta Węgłowska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej w Jadwisinie,
- Magdalena Przybysz - nauczyciel matematyki ze Szkoły Podstawowej w Zegrzu,
- Sylwia Syrokomska - nauczyciel pedagog specjalny/psycholog z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej,
- Anna Pawlak - nauczyciel plastyki z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej.
Egzamin przeprowadziła Komisja, w skład której weszli: przedstawiciele organu prowadzącego, organu nadzoru pedagogicznego, eksperci specjalności adekwatnej do specjalności egzaminowanego nauczyciela oraz dyrektor szkoły, w której zatrudniony jest nauczyciel.
Wszyscy nauczyciele zdali egzamin na stopień nauczyciela mianowanego.
Zdobyta wiedza i doświadczenie przyczynią się do rozwoju zawodowego nauczyciela oraz podnoszenia jakości pracy placówek oświatowych.
26 sierpnia nauczyciele, którzy awansowali na stopień nauczyciela mianowanego złożyli ślubowanie oraz otrzymali z rąk Burmistrza Miasta i Gminy Serock akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego. Serdecznie gratulujemy!
Darmowy podręcznik na rok szkolny 2021/2022
W roku szkolnym 2021/2022 rodzice uczniów szkół podstawowych, nie muszą się martwić zakupem podręczników oraz ćwiczeń dla swoich dzieci. To szkoła zapewnia wszystkie materiały edukacyjne. Szkoły otrzymały dotację celową na podręczniki dla uczniów klasy II, V i VIII szkoły podstawowej. Szkoły otrzymały również dotację na materiały ćwiczeniowe dla uczniów klas I – VIII szkoły podstawowej. Uczniowie klasy I, III, IV, VI i VII szkoły podstawowej mają zapewnione bezpłatnie podręczniki ( dotacja w latach poprzednich).
Ogólnopolski program profilaktyki czerniaka
Ogólnopolski program profilaktyki czerniaka - edycja 2021/2022
Informujemy, iż Miasto i Gmina Serock zgłosiła swój udział w Ogólnopolskim programie profilaktyki czerniaka w edycji 2021/2022, realizowanym we współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym ONKOMA przy Klinice Gastroenterologii Onkologicznej w Narodowym Instytucie Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie – Państwowym Instytutem Badawczym (SKN ONKOMA). W roku szkolnym 2021/2022 w programie będą brali udział uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych znajdujących się na terenie naszej Gminy.
Niniejsza inicjatywa realizuje cele zawarte w Narodowej Strategii Onkologicznej przyjętej Uchwałą nr 10 Rady Ministrów z dn. 4 lutego 2020 roku tj. poprawa świadomości dzieci i młodzieży w zakresie wpływu postaw prozdrowotnych na choroby nowotworowe. Zakłada się, iż uczniowie po skończonych zajęciach będą znać złote zasady profilaktyki czerniaka, zdobędą umiejętność przeprowadzenia samobadania skóry czy też różnicowania zmian podejrzanych o charakter nowotworowy ze zwykłymi znamionami na podstawie zasady ABCDE („czerniakowe abecadło”). Dzięki zdobytej wiedzy, dzieci z naszych szkół mogą stać się ambasadorami akcji w swoich lokalnych środowiskach, zachęcając rodzinę i znajomych do podjęcia tych niezwykle prostych, ale skutecznych działań profilaktycznych.
ZOSiP
Zajęcia wspomagające dla uczniów
Informujemy, że na wniosek dyrektorów szkół podstawowych, Miasto i Gmina Serock zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493, z późn. zm.) ubiega się o zwiększenie subwencji oświatowej na zorganizowanie zajęć wspomagających dla uczniów klas IV-VIII.Zajęcia będą realizowane z następujących przedmiotów: język polski, język angielski, matematyka, biologia i chemia.
Szacowana kwota zadania wyniesie 30 100,00.
Zajęcia wspomagające dla uczniów będą zorganizowane przez szkoły od 1 września 2021r. do 22 grudnia 2021r.
ZOSiP
Przetarg na dowożenie uczniów z terenu Miasta i Gminy Serock do szkół w roku szkolnym 2021/2022, w tym uczniów niepełnosprawnych
Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku ogłasza przetarg na:
"Dowożenie uczniów z terenu Miasta i Gminy Serock do szkół w roku szkolnym 2021/2022, w tym uczniów niepełnosprawnych".
Więcej informacji TUTAJ
Podsumowanie projektu pt. „Kluby Kluczowych Kompetencji”
Podsumowanie projektu pt. „Kluby Kluczowych Kompetencji”
Od stycznia 2019r. do czerwca 2021r. we wszystkich szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock realizowany był projekt pt. „Kluby Kluczowych Kompetencji”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Całkowita wartość projektu to 1.256.217,00 zł, z czego kwota dofinansowania to: 1.173.657,00 zł.
Uczniowie uczestniczyli w dodatkowych zajęciach z: robotyki, matematyki i przyrody prowadzonych metodami eksperymentu, języka angielskiego oraz w zajęciach wyrównawczych.
W zajęciach uczestniczyło 585 uczniów w 43 grupach zajęciowych.
W ramach realizacji projektu zakupiono dla szkół:
45 komputerów przenośnych, 105 tabletów, 60 zestawów robotów edukacyjnych, 5 zestawów obejmujących: komputer przenośny, tablicę interaktywną i projektor, 7 szaf do ładowania i przechowywania tabletów, 3 szafy do ładowania i przechowywania komputerów przenośnych, wyposażenie do pracowni matematycznych i przyrodniczych – za łączną kwotę 417.770,19 zł. Zakupiono również podręczniki na zajęcia językowe i wyrównawcze oraz drobne materiały piśmiennicze do prowadzenia zajęć.
Najstarsi uczestnicy Klubu Naukowca i Klubu Informatyka brali udział w warsztatach w Centrum Nauki Kopernik. Na zakończenie projektu odbyły się wycieczki dla Naukowców do Ogrodu Botanicznego w Powsinie.
W ramach projektu, 90 nauczycieli ze szkół prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock zostało przeszkolonych w zakresie wykorzystania w praktyce szkolnej nowoczesnych technologii i narzędzi komputerowych. Kompetencje w zakresie TIK okazały się niezbędne podczas pandemii COVID – 19 i pomogły społeczności szkolnej łagodniej przejść do nauczania zdalnego. Szkoły wypożyczały również uczniom sprzęt do nauki zdalnej, zakupiony w ramach projektu.
Dzięki tym umiejętnościom, ogromnemu zaangażowaniu nauczycieli i uczniów udało się ukończyć projekt w trudnym czasie pandemii, za co serdecznie Państwu dziękujemy.
ZOSiP Serock
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
KSZTAŁTOWANIE ZDROWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH: aktywnego STYLU ŻYCIA
Ostatni rok szkoły, gdy przez jego większą część edukacja odbywała się w formie zdalnej, a szeroka izolacja społeczna spowodowana chorobą COVD-19 zaburzyła dotychczasowy styl i sposób życia, odbija się na kondycji fizycznej uczniów.
W związku z tym, na nowy rok szkolny 2021/2022 Burmistrz Miasta i Gminy Serock wraz z dyrektorem Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku oraz dyrektorami szkół i przedszkoli przyjęli następujące działania kierunkowe dla żywienia zbiorowego w szkołach i przedszkolach.
- Podnieść jakość i organizację spożywania posiłków w stołówkach
1.Wzbogacić i urozmaicić posiłki szkolne/przedszkolne z przewagą różnorodnych warzyw i owoców,
Udostępniać rodzicom lub opiekunom wykaz składników dań wskazanych w jadłospisie,
Podawać gramaturę i wartość odżywczą potraw z jadłospisu,
Informować jakie produkty stosowane są jako zamienniki dla dzieci ze stwierdzoną alergią,
- Uwzględnić dietę pokarmową
- Podnieść kompetencje pracowników (intendent, kucharka),
- Zapewnić właściwą organizację spożycia posiłków,
- Uszczegółowić zapisy w Regulaminie żywienia w zakresie wnoszenia opłat i zgłaszania rezygnacji z posiłku.
Zamieszczać jadłospisy na stronie internetowej szkoły/przedszkola
- Włączyć rządowe programy żywieniowe dla szkół (mleko, produkty mleczne, owoce i warzywa) do działań w obszarze zdrowego żywienia przez:
- Spożywanie otrzymanych produktów na terenie szkoły,
- Edukowanie o roli i znaczenia ww. produktów w zdrowej diecie.
- Ubiegać się o certyfikat Mazowieckiej Sieci Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie.
- Współpracować z pielęgniarką i nauczycielami realizującymi edukację zdrowotną
- Podejmowanie wspólnych działań w zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia, z uwzględnieniem potrzeb zdrowotnych,
- Gromadzenie i analizowanie wyników badań BMI (wskaźnik masy ciała) przy planowaniu działań profilaktycznych i edukacyjnych.
Ponadto od nowego roku, w szkołach będzie realizowany program „Zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej oraz program nauki pływania dla kas I-III. Na te programy Miasto i Gmina Serock otrzymało dofinansowanie ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Wszystkie szkoły zgłosiły nauczycieli wychowania fizycznego i edukacji wczesnoszkolnej do programu „Aktywny powrót do szkół po pandemii”. Nauczyciele, którzy ukończą szkolenie – wraz ze swoją szkołą, będą mogli starać się o środki na organizowanie dodatkowych zajęć dla ucznia.
Alicja Melion
Dyrektor ZOSiP Serock
Szkolenia w ramach projektu „Działania na rzecz dzieci do lat 3”
Zaproszenie na bezpłatne szkolenia w ramach projektu " Działania na rzecz dzieci do lat 3"
Celem projektu "Działania na rzecz dzieci do lat 3" jest podniesienie kompetencji poprzez bezpłatne szkolenia oraz opracowanie poradnika dobrych praktyk w zakresie form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 skierowane do przedstawicieli władz samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego i pracowników jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za rozwój form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 z dowolnej jednostki samorządu terytorialnego w obrębie województwa mazowieckiego oraz do podmiotów niegminnych planujących utworzyć i prowadzić instytucje opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 z dowolnej gminy w województwie mazowieckim.
Więcej TUTAJ:
Nabór na stanowisko Szefa kuchni szkolnej
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku ogłasza nabór na stanowisko: SZEF KUCHNI SZKOLNEJ
Ogłoszenie o naborze TUTAJ
Dyżury wakacyjne przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
Harmonogram pracy przedszkoli / oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
w okresie wakacji lipiec-sierpień 2021 roku
W okresie lipiec-sierpień 2021 roku samorządowe przedszkola oraz oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych będą pracowały według załączonego harmonogramu.
Rodzice, którzy chcą skorzystać z opieki pracującego przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej składają wniosek w danej placówce w terminie do 31 maja 2021r.
Wnioski mogą składać rodzice dzieci, które uczęszczały do samorządowych przedszkoli / oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock w roku szkolnym 2020/2021.
Lp. |
Nazwa placówki |
Miesiąc |
|
lipiec |
sierpień |
||
1. |
Samorządowe Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Serocku |
przedszkole pracujące |
przerwa wakacyjna |
2. |
Samorządowe Przedszkole w Zegrzu |
przerwa wakacyjna |
przedszkole pracujące |
3. |
Oddział przedszkolny zorganizowany w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu* |
przedszkole pracujące |
przerwa wakacyjna |
4. |
Oddziały przedszkolne zorganizowane w Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie |
przedszkole pracujące |
przerwa wakacyjna |
5. |
Samorządowe Przedszkole w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej |
przerwa wakacyjna |
przedszkole pracujące |
*Na dyżur do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu przyjmowane będą tylko dzieci urodzone w 2014r.
ZOSiP Serock
Harmonogram powrotu uczniów do szkół
Od 4 maja br. do szkoły wróciły wszystkie dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a w kolejnych tygodniach powrócą stopniowo starsi uczniowie.
Od 31 maja br. szkoły i placówki oświatowe będą funkcjonowały w trybie stacjonarnym.
Więcej informacji TUTAJ
Wnioski do programu rządowego - Posiłek w szkole i w domu w roku 2021
Burmistrz Miasta i Gminy Serock, złożył zbiorczy wniosek do wieloletniego programu rządowego „Posiłek w szkole i w domu”, w ramach którego ubiega się o dofinansowanie stołówek szkolnych w trzech szkołach podstawowych prowadzących żywienie zbiorowe.
W ramach tego zadania, na podstawie wniosków Dyrektorów szkół wystąpiono o wyposażenie kuchni w sprzęt gastronomiczny typu: piec konwekcyjno-parowy, szafa chłodniczo-mroźnicza, zmywarka gastronomiczna, patelnia elektryczna, kuchnia gazowa z piekarnikiem oraz o środki na modernizację kuchni i stołówek w zakresie: instalacji wentylacyjnej, wyposażenie w stanowiska do sporządzania potraw.
Program przewidziany jest do realizacji na lata 2019-2023. W ubiegłych latach gmina też składała wniosek, ale kryteria według których przyznawane jest dofinansowanie oraz liczba otrzymanych punktów spowodowała, że w latach 2019/2020 gmina nie została zakwalifikowana do programu. Jednym z kryteriów oceny jest zamożność gminy oraz liczba uczniów w szkole – im niższe wskaźniki, tym większa szansa na dofinansowanie.
Maksymalna kwota dofinansowania dla jednostki szkół w programie wynosi 80.000,00 zł., udział własny gminy 20% wartości zadania tj. 20.000,00 zł. Zbiorczy wniosek złożono na ogólna kwotę zadania w wysokości 300.000,00 zł., wnioskowana kwota dofinasowania 240.000,00 zł., udział własny gminy 60.000,00 zł.
ZOSiP Serock
Powrót dzieci do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
Od 19 kwietnia 2021 r. zostaje przywrócona stacjonarna działalność przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Zapraszamy wszystkich przedszkolaków!
Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych
8 kwietnia 2020 r. od godziny 14:30 rodzic logując się w systemie rekrutacji elektronicznej, będzie miał możliwość uzyskać informację, czy zgłoszone w rekrutacji dziecko zostało zakwalifikowane do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych opublikowane zostaną również na stronach internetowych w przedszkolach i w szkołach podstawowych prowadzących oddział przedszkolny, jak też wywieszone w tych placówkach w formie papierowej.
Po zakwalifikowaniu dziecka do danego przedszkola/oddziału przedszkolnego rodzic dokonuje potwierdzenia woli zapisu dziecka do placówki, do której zostało zakwalifikowane. Potwierdzenie woli zapisu dziecka w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej winno nastąpić w terminie od 9 kwietnia 2021 r. od godz. 8:00 do 13 kwietnia 2021 r. do godz. 15:00 w systemie rekrutacji elektronicznej lub przez złożenie w placówce oświadczenia podpisanego przez obojga rodziców w wersji papierowej.
W środę 14 kwietnia do godz. 15.00 na stronach internetowych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych zostanie opublikowana lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych. Listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych zostaną także wywieszone w formie papierowej w siedzibie placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock.
Informacja o przyjęciu lub nieprzyjęciu dziecka do placówki oświatowej będzie też dostępna dla rodzica po zalogowaniu w systemie rekrutacji elektronicznej.
Od 14 kwietnia w terminie siedmiu dni, rodzic dziecka nieprzyjętego do przedszkola/oddziału przedszkolnego może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. Następnie w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
Przy szkolnym stole
Nawyki żywieniowe kształtują się od najmłodszych lat. Zamiarem naszym jest aby posiłki, spełniały wymagania jakościowe i wartościowe, żeby były smaczne i zdrowe, a napojem najchętniej spożywanym przez uczniów była woda pitna, do której byłby nieograniczony dostęp poprzez poidełka.
Miasto i Gmina Serock po raz kolejny weźmie udział w wieloletnim programie rządowym „Posiłek w szkole i w domu”. Realizacja programu przewidziana na lata 2019 – 2023 stwarza możliwość ubiegania się o dofinansowanie wyposażenia kuchni w sprzęt gastronomiczny oraz poprawę standardu obecnie funkcjonujących trzech stołówek w szkołach podstawowych prowadzących żywienie zbiorowe na terenie naszej gminy. W minionych latach 2019-2020 Miasto i Gmina Serock wzięła udział w programie – złożyła wnioski, jednak kryteria według których przyznawane jest dofinansowanie oraz liczba otrzymanych punktów spowodowały, że nie zostaliśmy zakwalifikowani do programu.
W okresie wakacyjnym w Szkole Podstawowej w Serocku, zostanie przeprowadzony generalny remont kuchni oraz stołówki szkolnej wraz z zakupem nowego wyposażenia. Gminny projekt remontu szkoły, przewiduje wydzielenie nowoczesnej przyjaznej przestrzeni do spożywania posiłków w dobrej atmosferze. Uczniowie będą mieli też możliwość korzystania z tej przestrzeni w celu zjedzenia owoców, warzyw i produktów mlecznych, które serwować będzie szkoła w ramach unijnego programu „Program dla szkół”. Będzie tam też można napić się wody z poidełka jak również poczytać książkę.
Od września 2021 roku, planujemy prowadzić stołówkę w Szkole Podstawowej w Serocku bez ajenta. Chcemy jako gmina zatrudnić nowych wykwalifikowanych pracowników przyporządkowanych do szkoły, którzy będą mieli na celu skutecznie kształtować nawyki żywieniowe naszych uczniów.
Rodzice dzieci korzystających z żywienia w placówkach oświatowych na terenie gminy płacą tylko za „wsad do kotła” – czyli produkty. Wszystkie opłaty składające się na wyprodukowanie posiłków: wynagrodzenie pracowników kuchni, zakup energii elektrycznej i cieplnej, zakup wody, odprowadzenie ścieków, eksploatacja sprzętu, zakup środków czystości ponosi gmina.
Zawieszenie pracy stacjonarnej przedszkoli do 18 kwietnia 2021r.
Do 18 kwietnia ograniczona została praca stacjonarna przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z pewnymi wyjątkami.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26 marca 2021r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19: „Dyrektor przedszkola lub szkoły podstawowej albo osoba kierująca inną formą wychowania przedszkolnego, na wniosek:
1) rodziców dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
2) rodziców dzieci, którzy:
- a) są zatrudnieni w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
- b) realizują zadania dotyczące koordynacji ratownictwa medycznego,
- c) realizują zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
- d) pełnią służbę w jednostkach zapewniających bezpieczeństwo i porządek publiczny,
- e) wykonują działania ratownicze,
- f) są zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej w rozumieniu art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 i 2369),
- g) są zatrudnieni w ogrzewalniach i noclegowniach, o których mowa w art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- h) są zatrudnieni w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o których mowa w art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- i) są zatrudnieni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych oraz w interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych,
- j) są zatrudnieni w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
- k) są zatrudnieni w jednostkach systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe i realizują zadania na terenie tych jednostek
– ma obowiązek zorganizować zajęcia w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, do których uczęszczają te dzieci.”
ZOSiP w Serocku
Rerutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Informujemy, iż w rekrutacji do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock, złożonych zostało łącznie 231 wniosków o przyjęcie dziecka na rok szkolny 2021/2022.
Komisje Rekrutacyjne w poszczególnych placówkach oświatowych w terminie do dnia 7 kwietnia 2021 r. weryfikują złożone wnioski wraz z dokumentami/oświadczeniami mającymi potwierdzać spełnianie kryteriów ustawowych i samorządowych wskazanych przez rodziców dziecka.
W dniu 8 kwietnia 2021 r. do godziny 15:00 opublikowane zostaną listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Zakup podręczników i przyborów w ramach Klubów Kluczowych Kompetencji
W ramach projektu „Kluby Kluczowych Kompetencji” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, zakupiono kolejną partię podręczników do zajęć wyrównawczych oraz językowych. Każde dziecko uczestniczące w zajęciach Klubu Poligloty lub w zajęciach wyrównawczych otrzyma nowe książki. Dodatkowo zakupiono materiały piśmiennicze i przybory szkolne m.in. długopisy, ołówki, zakreślacze, kredki oraz bloki rysunkowe.
ZOSiP Serock
Projekt pn. „Kluby Kluczowych Kompetencji” współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
Zasady obsługi interesantów w ZOSiP w Serocku
Od dnia 18 marca do odwołania w Zespole Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku zostaje zawieszona bezpośrednia obsługa interesantów. Kontakt z pracownikami ZOSiP, jak też dostarczenie dokumentów (skanów) pilnych do załatwienia, możliwy jest za pośrednictwem środków komunikacji zdalnej tj. telefon, e-mail.
W wyjątkowych sytuacjach odbiór dokumentów, w tym dokumentów przesłanych elektronicznie, możliwy będzie po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym powiadomieniu pracownika ZOSiP. Przed wejściem do siedziby ZOSiP, Interesant winien zdezynfekować dłonie środkiem do dezynfekcji, znajdującym się przy drzwiach wejściowych na drugim piętrze budynku. Na terenie siedziby ZOSiP należy obowiązkowo mieć założoną własną maseczkę lub innego rodzaju zasłonę ust i nosa, z wyjątkami wynikającymi z przepisów.
Powyższe zmiany spowodowane są koniecznością zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-COV-2.
Kontakt z pracownikami: w poniedziałek w godzinach 8.00-18.00, wtorek-czwartek w godzinach 8.00-16.00, piątek w godzinach 8.00-14.00 możliwy jest:
-numer telefonu: 22 768 35 65
-poczta elektroniczna: zosip@serock.pl
Nabór do klasy piątej sportowej
Stypendium naukowe Marszałka Województwa Mazowieckiego
W dniu 24 listopada 2020 r. Zarząd Województwa Mazowieckiego zatwierdził Rankingową listę stypendystów w ramach projektu ,,Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka” w roku szkolnym 2020/2021.
Miło nam poinformować, że po raz drugi za wysokie i szczególne osiągnięcia edukacyjne uczennica Szkoły Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie Anna Krajewska otrzymała stypendium naukowe Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Stypendyści mogą je przeznaczyć na rozwijanie swoich uzdolnień w zakresie szkolnych przedmiotów ogólnych rozwijających ich kompetencje kluczowe np. przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych nowożytnych, matematyki i przedsiębiorczości. Stypendyści za otrzymane środki mogą kupić pomoce dydaktyczne, sprzęt komputerowy, fachową literaturę, ale też np. opłacić uczestnictwo w wycieczkach edukacyjnych czy kursach językowych. Uczniowie w ramach stypendium realizują indywidualny planu rozwoju edukacyjnego.
Jubileusz 60-lecia Szkoły Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie
29 stycznia 2021r. Szkoła Podstawowa im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie obchodziła swój 60 jubileusz. Sześćdziesiąt lat pomyślnej działalności placówki jest powodem do wielkiej dumy i satysfakcji zarówno dla tych, którzy tworzyli jej historię, jak i wszystkich budujących dzisiejszy kształt i wizerunek szkoły.
Każdy jubileusz pozwala ocalić od zapomnienia cząstkę historii szkoły, stanowi okazję do wspominania wydarzeń, które choć są minione, zawsze pozostają w pamięci. Chwila ta jest szczególna i ma niezwykłą moc, gdyż dotyczy miejsca, w którym pozostało serce niejednego człowieka, bo to wszystko, co się w nim kryje, nigdy nie może zostać zapomniane.
Historia pierwotnej Szkoły Podstawowej w Jadwisinie sięga lat międzywojennych.
W dokumentach archiwalnych zachowały się informacje na temat jednoklasowej szkoły, utworzonej w drewnianym parterowym budynku. Ze względu na jego zły stan techniczny, trzy lata później przeniesiono szkołę do piętrowego drewnianego budynku. Nauczało tam czworo pedagogów w siedmiu klasach. Warunki lokalowe nadal były bardzo trudne, z uwagi na dużą liczbę uczniów, a przy tym niewystarczającą ilość sal lekcyjnych. Konieczność budowy nowej szkoły stała się dla społeczności szkolnej priorytetem.
Nową murowaną szkołę zawdzięczamy między innymi Pani Irenie Rempalskiej- ówczesnej nauczycielce, która w roku 1959, korzystając z okazji, iż premier Józef Cyrankiewicz przebywał w Pałacu Radziwiłłów, zaproponowała swoim uczniom, aby udali się do niego z życzeniami imieninowymi. Młodzież wręczyła premierowi laurkę, a przy tym przedstawiła trudną sytuację szkoły, prosząc o pomoc w stworzeniu lepszych warunków do nauki. Jak się niebawem okazało, rząd zajął się sprawą jadwisińskiej podstawówki. Po wizytacji w placówce, uwzględnił budowę nowej szkoły w planach ogólnopolskiej akcji „1000 szkół na 1000-lecie Państwa Polskiego”.
Wiosną 1959r. powołano Komitet Budowy Szkoły pod przewodnictwem Pana Bronisława Krawczyka, który w tym czasie pełnił również funkcję przewodniczącego Komitetu Rodzicielskiego. Prace budowlane trwały od lata 1959r. do grudnia 1960r. Uroczyste otwarcie nowego budynku szkoły nastąpiło 29 stycznia 1961r., a placówka została zarejestrowana przez Krajowy Komitet Społecznego Funduszu Budowy Szkoły jako 121. szkoła na liście „Szkół- Pomników Tysiąclecia Państwa Polskiego”.
Dzięki zaangażowaniu, ciężkiej pracy i determinacji społeczności szkolnej oraz licznym akcjom lokalnym na rzecz pozyskania funduszy na budowę szkoły, w niedługim czasie uczniowie mogli kształcić się w dogodnych warunkach. Owoce pracy uczniów i nauczycieli dały się zauważyć w licznych przedsięwzięciach, projektach, uroczystościach oraz wysokich wynikach edukacyjno-wychowawczych.
Przez wiele lat w szkole prężnie działały różne uczniowskie organizacje i koła zainteresowań: Związek Harcerstwa Polskiego, Szkolny Klub Krajoznawczo-Turystyczny, koło PCK, zespoły wokalno-taneczne „Tańczące ogniki” i „Violinki”, chór szkolny, koło dziennikarskie wydające gazety: „Wiadomości z tornistra”, „Szkolny Kurier Informacyjno-Naukowy SK!N” i „Echo szkoły”, koło plastyczne „Kleks” z wyjazdowymi plenerami malarskimi, koło teatralne „Kurtynka”, Szkolne Koło Wolontariatu i wiele innych. Organizowane były Festiwale Nauki i Szkolne Amatorskie Festiwale Artystyczne SZAFA.
Wiele kół zainteresowań kontynuuje swoją działalność, a ich efekty widoczne są podczas występów na uroczystościach lokalnych, organizowanych wystawach poplenerowych, finałach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Uczniowie osiągają sukcesy w licznych konkursach przedmiotowych: literackich, ortograficznych, recytatorskich, teatralnych, plastycznych, m.in. „Ortomix”, „Warszawska Syrenka”, „Zdrowie w bajce” i wielu innych.
Społeczność szkolna zawsze podejmowała działania proekologiczne i dbała o środowisko naturalne w najbliższym otoczeniu. Organizowała Sejmiki Ekologiczne, akcje Sprzątanie Świata, Dni Ziemi, Ekolandie, czego efektem było w 2003r. uzyskanie specjalnego znaku jakości „Zielony Certyfikat I stopnia Szkoły Przyjaznej Środowisku”.
Tradycją naszej szkoły są coroczne obchody Dni Patrona Jerzego Szaniawskiego, współpraca przy organizacji Festiwali Jerzego Szaniawskiego organizowanych przez Miejski Ośrodek Kultury w Legionowie i Teatr Dramatyczny Jerzego Szaniawskiego w Płocku. Nasze cykliczne „Wieczornice z Patronem” stały się doskonałym przedsięwzięciem utrwalającym pamięć o znakomitym dramaturgu z Zegrzynka oraz integrującym społeczność lokalną poprzez działalność kulturalno-oświatową.
Tegorocznym obchodom święta szkoły przyświecał cel zapoznania uczniów z historią placówki, jej wieloletnią działalnością na płaszczyźnie edukacyjno-wychowawczej, sukcesami i wspaniałymi ludźmi, którzy przez wiele lat na nie pracowali. Młodsze dzieci z radością przeglądały szkolne kroniki, starsi uczniowie wraz z rodzinami zapoznali się z prezentacją multimedialną przygotowaną z okazji 60-lecia szkoły. Zespół „Violinki” zaprezentował skomponowaną na tę specjalną okazję piosenkę „Urodziny szkoły”. Uczniowie pisali życzenia urodzinowe i wykonywali laurki dla jubilatki. Odbyły się liczne konkursy plastyczne, m.in. „Zabawka Jerzego Szaniawskiego”, „Scena z życia Jerzego Szaniawskiego”, „Dworek Jerzego Szaniawskiego”, „Jerzy Szaniawski i jego twórczość”. Ciekawym zajęciem dla dzieci było układanie puzzli przedstawiających zdjęcia szkoły i związane z nią miejsca. Wychowawcy ze swoimi uczniami podjęli szereg różnych działań, aby pokazać im, jak ważne jest podtrzymywanie tradycji, szacunek dla szkoły i całej jej społeczności oraz wdzięczność dla ludzi, którzy przez lata pracowali na wizerunek placówki.
Pełni wdzięczności składamy serdeczne podziękowania wszystkim obecnym i byłym dyrektorom, nauczycielom, pracownikom, uczniom, rodzicom, absolwentom i przyjaciołom naszej szkoły za zaangażowanie i trud poświęcony budowaniu podwalin naszej placówki. To Państwo przez wiele lat tworzyli historię i tradycję szkoły, prowadzili swoich wychowanków do sukcesów edukacyjnych, wychowywali na dobrych i mądrych Polaków, wpajali najważniejsze wartości, a tym samym wpływali na rozwój szkoły i jej dobry wizerunek.
Całej wspólnocie szkolnej życzymy, aby z szacunkiem czerpała z obfitego dorobku minionych pokoleń ludzi związanych ze szkołą. Niech ten czas w niej spędzony będzie wykorzystany owocnie, a zdobyta wiedza i umiejętności staną się kluczem otwierającym drogę do Waszego dalszego rozwoju. Wspominajcie naszą szkołę z sentymentem, mając w pamięci obrazy radosnych i wspólnie przeżytych chwil.
Społeczność Szkoły Podstawowej
im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie
Bal karnawałowy w przedszkolu w Jadwisinie
W przedszkolu w Jadwisinie, 5 lutego, nadszedł od dawna oczekiwany dzień- Bal Karnawałowy. Dzieci przebrały się w najbardziej lubiane postacie z bajek. Przy dźwiękach muzyki tanecznej wykonywały zadania, był nawet pokaz mody karnawałowej. Obie grupy, Sówki i Odkrywcy, bawili się znakomicie do godzin popołudniowych, szkoda, że tak szybko zabawa się skończyła.
Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Poniedziałek 22 marca 2021 r. jest ostatnim dniem na składanie wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola w ramach prowadzonej rekrutacji
Do 22 marca br. do godziny 15:00 można przesyłać elektronicznie lub składać w wersji papierowej wnioski o przyjęcie dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego. Razem z wnioskiem należy złożyć dokumenty/ oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów.
Wniosek w formie elektronicznej wraz z kompletem dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnianie kryteriów i po podpisaniu profilem zaufanym można przesłać do placówki wychowania przedszkolnego za pomocą systemu Formico - adres: https://serock.formico.pl
Jeżeli wniosek nie został wypełniony w systemie można pobrać druk w zakładce „Pliki do pobrania, instrukcja” wypełnić ręcznie i złożyć w placówce pierwszego wyboru.
Ważne, aby wnioski, dokumenty/oświadczenia zostały podpisane przez rodziców.
UWAGA ZMIANY
Szanowni Państwo, rodzice dzieci uczestniczących w rekrutacji do przedszkoli/ oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Od dnia 9 marca 2021 r. istnieje możliwość podpisania profilem zaufanym wniosku wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów naboru i przesłania kompletu dokumentów do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole pierwszego wyboru za pomocą elektronicznego systemu rekrutacji, dostępnego na stronie internetowej pod adresem: serock.formico.pl
Pod adresem: serock.formico.pl znajdziecie też Państwo informacje dotyczące sposobu wypełniania i przesyłania dokumentów drogą elektroniczną.
Zapisy dzieci do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Od poniedziałku 8 marca od godz. 8:00 do 22 marca 2021 r. do godz. 15:00 rodzice mogą składać wnioski o przyjęcie swoich dzieci w wieku 3 - 6 lat do przedszkoli lub oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, do których prowadzona jest rekrutacja na terenie Miasta i Gminy Serock na rok szkolny 2021/2022
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest z wykorzystaniem systemu informatycznego w terminach określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29 stycznia 2021 r.
Od 8 marca do 22 marca rodzice mogą wypełnić w elektronicznym systemie rekrutacyjnym wniosek o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i po podłączeniu dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów oraz podpisaniu go profilem zaufanym przesłać do przedszkola lub szkoły podstawowej.
Możliwe jest również, złożenie wniosku wraz z kompletem dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów, w wersji papierowej w placówce pierwszego wyboru. Jednak ze względu na bezpieczeństwo epidemiologiczne rekomendujemy przesyłanie dokumentów rekrutacyjnych za pomocą systemu rekrutacyjnego.
Oferty przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock dostępne są na stronie internetowej: serock.formico.pl
Adres elektronicznego systemu rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
8 marca br. o godz. 8.00 pod adresem:
został uruchomiony elektroniczny system rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Rodzice mogą wprowadzić do systemu dane dziecka i dokonać rejestracji wniosku
o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Zarejestrowany wniosek można:
- podpisać profilem zaufanym i przesłać w systemie rekrutacji razem z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole pierwszego wyboru
lub
- wydrukować, podpisać i złożyć osobiście w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i w postępowaniu uzupełniającym
Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock będzie prowadzona od 8 marca 2021 r. do 22 marca 2021 r. do godz. 15:00 z wykorzystaniem systemu informatycznego. Rodzice/prawni opiekunowie będą mogli logować się i wprowadzić do systemu dane dziecka i dokonać rejestracji wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego za pomocą nr PESEL dziecka.
W rekrutacji mogą wziąć udział dzieci urodzone w latach 2015-2018 oraz te, którym odroczono obowiązek szkolny.
Postępowanie rekrutacyjne do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny przeprowadza się w oparciu o zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm.).
Zgodnie z art. 156 ustawy Prawo oświatowe wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej można złożyć* do przedszkola/szkoły pierwszego wyboru ze wskazaniem przedszkola/szkoły drugiego i trzeciego wyboru, które prowadzą postępowanie rekrutacyjne dla dzieci w określonym wieku, w tym do:
- Samorządowego Przedszkola im. Krasnala Hałabały w Serocku,
- Samorządowego Przedszkola w Zegrzu,
- Przedszkola w Woli Kiełpińskiej zorganizowanego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej,
- Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie,
W terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych składają* deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022 w przedszkolu/szkole, do której uczęszcza dziecko.
Deklaracje o kontynuacji przez dziecko wychowania przedszkolnego przyjmowane* będą w terminie od 26 lutego do 5 marca 2021 r. do godz. 15:00. Wzór deklaracji do pobrania* będzie dostępny od dnia 25.02.2021 r. w sekretariatach poszczególnych przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.
Prowadzenie postępowania rekrutacyjnego.
W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci zamieszkałe na terenie Miasta i Gminy Serock.
W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, tzw. kryteria ustawowe.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole/szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie brane są pod uwagę kryteria określone w uchwale Nr 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Serock.
Dodatkowe informacje dotyczące składania dokumentów*:
- W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, w tym wymagane dokumenty zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 ze.zm.) mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Zgodnie z § 11baa ust. 6 w/w rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.
Załączniki :
- Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
- Uchwała NR 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022
(dla uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły )
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej, przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów bez postępowania rekrutacyjnego.
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się w sytuacji, gdy szkoła po przyjęciu zgłoszeń dzieci zamieszkałych w obwodzie, nadal dysponuje wolnymi miejscami w oddziale/oddziałach klas pierwszych i może przyjąć dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły.
Terminy rekrutacji obowiązujące tylko uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły określone są przez organ prowadzący w załączniku nr 2 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022 określa uchwała NR 324/XXXI/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Serock, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Zarządzeniem Nr 8/B/2021 z dnia 29 stycznia 2021 r. Burmistrz Miasta i Gminy Serock ustalił terminy postępowania rekrutacyjnego do oddziału sportowego do klasy V (aktualnie uczniów IV klasy) – załącznik nr 3 do zarządzenia, z którego m.in. wynika, iż:
- wniosek o przyjęcie do oddziału sportowego wraz z dokumentami (orzeczenie lekarskie), będzie można składać od 15 marca 2021 r. do 23 marca 2021 r.,
- próby sprawności fizycznej planowane są w terminie od 29 marca 2021 r. do 31 marca 2021 r.
Szczegółowe informacje na temat oddziału sportowego można uzyskać w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku.
Dodatkowe informacje dotyczące składania dokumentów*:
- W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej, w tym wymagane dokumenty zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 ze.zm.) mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Zgodnie z § 11baa ust. 6 w/w rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.
ZOSiP
- Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
- Uchwała NR 324/XXXI/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkól podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Organizacja szkolenia sportowego w ramach oddziału sportowego w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku
Mając na uwadze potrzeby uczniów o dużym potencjale sportowym, planujemy od roku szkolnego 2021/2022 utworzyć oddział sportowy w Szkole Podstawowej w Serocku, na poziomie klas V ( aktualnie uczniów IV klasy).
W oddziale sportowym planowane jest szkolenie sportowe w dwóch dyscyplinach: I grupa piłka nożna, II grupa tenis stołowy.
Uczniowie będą objęci czteroletnim cyklem szkolenia. Tygodniowy wymiar godzin zajęć sportowych w oddziale sportowym będzie wynosił - 10 godzin, w tym: 4 godz. obowiązkowe wychowanie fizyczne + 6 godz. szkolenie sportowe.
Warunkiem przyjęcia do oddziału sportowego będzie: posiadanie bardzo dobrego stanu zdrowia, potwierdzonego orzeczeniem lekarskim lekarza podstawowej opieki zdrowotnej oraz pozytywny wynik prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu.
Dla oddziałów sportowych nie ustala się obwodu szkolnego.
Zarządzeniem Nr 8/B/2021 z dnia 29 stycznia 2021r. Burmistrz Miasta i Gminy Serock ustalił terminy postępowania rekrutacyjnego do oddziału sportowego – załącznik nr 3 do zarządzenia, w którego m.in. wynika, iż:
- wniosek o przyjęcie do oddziału sportowego wraz z dokumentami ( orzeczenie lekarskie), będzie można składać od 15 marca 2021r. do 23 marca 2021r,
- próby sprawności fizycznej planowane są w terminie od 29 marca 2021r. do 31 marca 2021r.
Do końca lutego Dyrektor Szkoły Podstawowej w Serocku przedstawi do wiadomości publicznej informację o sporcie, w którym odbywać się będzie szkolenie sportowe.
Program szkolenia sportowego; szkolenie sportowe prowadzone jest w oparciu o programy szkolenia opracowane dla poszczególnych sportów przez polskie związki sportowe i zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej.
Planujemy, że oddział sportowy realizowałby program szkoleniowy we współpracy z Klubem Sportowym „Sokół” Serock, np. umowy zawartej z organem prowadzącym, która określi warunki i zasady współpracy. Możliwe obszary współpracy to, m.in. pomoc szkoleniowa, uczestnictwo w rozgrywkach sportowych organizowanych dla danego sportu, udostępnianie obiektów sportowych lub urządzeń sportowych.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022 (dla uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły)
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej, przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów bez postępowania rekrutacyjnego.
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się w sytuacji, gdy szkoła po przyjęciu zgłoszeń dzieci zamieszkałych w obwodzie, nadal dysponuje wolnymi miejscami w oddziale/oddziałach klas pierwszych i może przyjąć dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły.
Terminy rekrutacji obowiązujące tylko uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły określone są przez organ prowadzący w załączniku nr 2 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022 określa uchwała NR 324/XXXI/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Serock, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Zarządzeniem Nr 8/B/2021 z dnia 29 stycznia 2021 r. Burmistrz Miasta i Gminy Serock ustalił terminy postępowania rekrutacyjnego do oddziału sportowego do klasy V (aktualnie uczniów IV klasy) – załącznik nr 3 do zarządzenia, z którego m.in. wynika, iż:
- wniosek o przyjęcie do oddziału sportowego wraz z dokumentami (orzeczenie lekarskie), będzie można składać od 15 marca 2021 r. do 23 marca 2021 r.,
- próby sprawności fizycznej planowane są w terminie od 29 marca 2021 r. do 31 marca 2021 r.
Szczegółowe informacje na temat oddziału sportowego można uzyskać w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku.
Dodatkowe informacje dotyczące składania dokumentów*:
- W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej, w tym wymagane dokumenty zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 ze.zm.) mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Zgodnie z § 11baa ust. 6 w/w rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.
ZOSiP
- Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
- Uchwała NR 324/XXXI/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkól podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Zmiany w egzaminie ósmoklasisty w 2021 r.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami w egzaminie ósmoklasisty w 2021r.:
Powrót uczniów do nauki po feriach
Informujemy, że od poniedziałku 18 stycznia 2021 roku uczniowie klas I-III szkół podstawowych, a także uczniowie szkół specjalnych wracają do nauki stacjonarnej w ścisłym reżimie sanitarnym.
Uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych nadal będą się uczyć zdalnie.
Szczegóły dotyczące funkcjonowania szkół i placówek znajdą Państwo w komunikacie Ministerstwa Edukacji i Nauki na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/organizacja-nauki-w-szkolach-i-placowkach-po-feriach
W związku z różnymi uwarunkowaniami technicznymi i organizacyjnymi, każda placówka oświatowa na terenie Gminy Serock, będzie wprowadzała własne rozwiązania gwarantujące uczniom i pracownikom jak największe bezpieczeństwo. Dlatego też, prosimy o sprawdzanie informacji w dzienniku elektronicznym oraz na stronach internetowych szkół, w celu zapoznania się
z indywidualnymi zasadami panującymi w każdej placówce.
Uczniowie będą mieli zapewnione dowożenie do szkół wraz z opieką w autobusie szkolnym. Szczegółowe harmonogramy jazdy autobusów umieszczone są na stronach internetowych szkół.
ZOSiP Serock
Przetarg na dowożenie uczniów do szkół w roku szkolnym 2021/2022
Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku ogłasza przetarg na:
"Dowożenie uczniów z terenu Miasta i Gminy Serock w roku szkolnym 2021/2022 do szkół prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock".
Więcej informacji TUTAJ
Poszukujemy Instruktora pływania
Zatrudnimy instruktora pływania do prowadzenia zajęć z uczniami Szkoły Podstawowej w Serocku, w terminie od 20 września do 8 grudnia 2021r., w ramach programu „Umiem pływać w gminie Serock 2021”.
Zajęcia będą odbywać się na basenie w hotelu Warszawianka w Jachrance, w poniedziałki w godzinach popołudniowych, w wymiarze dwóch godzin.
Więcej informacji w Zespole Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku, tel. 22 768 35 65.
ZOSiP Serock