Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Poniedziałek 22 marca 2021 r. jest ostatnim dniem na składanie wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola w ramach prowadzonej rekrutacji
Do 22 marca br. do godziny 15:00 można przesyłać elektronicznie lub składać w wersji papierowej wnioski o przyjęcie dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego. Razem z wnioskiem należy złożyć dokumenty/ oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów.
Wniosek w formie elektronicznej wraz z kompletem dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnianie kryteriów i po podpisaniu profilem zaufanym można przesłać do placówki wychowania przedszkolnego za pomocą systemu Formico - adres: https://serock.formico.pl
Jeżeli wniosek nie został wypełniony w systemie można pobrać druk w zakładce „Pliki do pobrania, instrukcja” wypełnić ręcznie i złożyć w placówce pierwszego wyboru.
Ważne, aby wnioski, dokumenty/oświadczenia zostały podpisane przez rodziców.
UWAGA ZMIANY
Szanowni Państwo, rodzice dzieci uczestniczących w rekrutacji do przedszkoli/ oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Od dnia 9 marca 2021 r. istnieje możliwość podpisania profilem zaufanym wniosku wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów naboru i przesłania kompletu dokumentów do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole pierwszego wyboru za pomocą elektronicznego systemu rekrutacji, dostępnego na stronie internetowej pod adresem: serock.formico.pl
Pod adresem: serock.formico.pl znajdziecie też Państwo informacje dotyczące sposobu wypełniania i przesyłania dokumentów drogą elektroniczną.
Zapisy dzieci do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022
Od poniedziałku 8 marca od godz. 8:00 do 22 marca 2021 r. do godz. 15:00 rodzice mogą składać wnioski o przyjęcie swoich dzieci w wieku 3 - 6 lat do przedszkoli lub oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, do których prowadzona jest rekrutacja na terenie Miasta i Gminy Serock na rok szkolny 2021/2022
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest z wykorzystaniem systemu informatycznego w terminach określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29 stycznia 2021 r.
Od 8 marca do 22 marca rodzice mogą wypełnić w elektronicznym systemie rekrutacyjnym wniosek o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i po podłączeniu dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów oraz podpisaniu go profilem zaufanym przesłać do przedszkola lub szkoły podstawowej.
Możliwe jest również, złożenie wniosku wraz z kompletem dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów, w wersji papierowej w placówce pierwszego wyboru. Jednak ze względu na bezpieczeństwo epidemiologiczne rekomendujemy przesyłanie dokumentów rekrutacyjnych za pomocą systemu rekrutacyjnego.
Oferty przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock dostępne są na stronie internetowej: serock.formico.pl
Adres elektronicznego systemu rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
8 marca br. o godz. 8.00 pod adresem:
został uruchomiony elektroniczny system rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Rodzice mogą wprowadzić do systemu dane dziecka i dokonać rejestracji wniosku
o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Zarejestrowany wniosek można:
- podpisać profilem zaufanym i przesłać w systemie rekrutacji razem z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole pierwszego wyboru
lub
- wydrukować, podpisać i złożyć osobiście w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i w postępowaniu uzupełniającym
Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock będzie prowadzona od 8 marca 2021 r. do 22 marca 2021 r. do godz. 15:00 z wykorzystaniem systemu informatycznego. Rodzice/prawni opiekunowie będą mogli logować się i wprowadzić do systemu dane dziecka i dokonać rejestracji wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego za pomocą nr PESEL dziecka.
W rekrutacji mogą wziąć udział dzieci urodzone w latach 2015-2018 oraz te, którym odroczono obowiązek szkolny.
Postępowanie rekrutacyjne do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny przeprowadza się w oparciu o zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm.).
Zgodnie z art. 156 ustawy Prawo oświatowe wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej można złożyć* do przedszkola/szkoły pierwszego wyboru ze wskazaniem przedszkola/szkoły drugiego i trzeciego wyboru, które prowadzą postępowanie rekrutacyjne dla dzieci w określonym wieku, w tym do:
- Samorządowego Przedszkola im. Krasnala Hałabały w Serocku,
- Samorządowego Przedszkola w Zegrzu,
- Przedszkola w Woli Kiełpińskiej zorganizowanego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej,
- Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie,
W terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych składają* deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022 w przedszkolu/szkole, do której uczęszcza dziecko.
Deklaracje o kontynuacji przez dziecko wychowania przedszkolnego przyjmowane* będą w terminie od 26 lutego do 5 marca 2021 r. do godz. 15:00. Wzór deklaracji do pobrania* będzie dostępny od dnia 25.02.2021 r. w sekretariatach poszczególnych przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.
Prowadzenie postępowania rekrutacyjnego.
W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci zamieszkałe na terenie Miasta i Gminy Serock.
W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, tzw. kryteria ustawowe.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole/szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie brane są pod uwagę kryteria określone w uchwale Nr 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Serock.
Dodatkowe informacje dotyczące składania dokumentów*:
- W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, w tym wymagane dokumenty zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 ze.zm.) mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Zgodnie z § 11baa ust. 6 w/w rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.
Załączniki :
- Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
- Uchwała NR 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022
(dla uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły )
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej, przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów bez postępowania rekrutacyjnego.
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się w sytuacji, gdy szkoła po przyjęciu zgłoszeń dzieci zamieszkałych w obwodzie, nadal dysponuje wolnymi miejscami w oddziale/oddziałach klas pierwszych i może przyjąć dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły.
Terminy rekrutacji obowiązujące tylko uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły określone są przez organ prowadzący w załączniku nr 2 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkoły 2021/2022 określa uchwała NR 324/XXXI/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Serock, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Zarządzeniem Nr 8/B/2021 z dnia 29 stycznia 2021 r. Burmistrz Miasta i Gminy Serock ustalił terminy postępowania rekrutacyjnego do oddziału sportowego do klasy V (aktualnie uczniów IV klasy) – załącznik nr 3 do zarządzenia, z którego m.in. wynika, iż:
- wniosek o przyjęcie do oddziału sportowego wraz z dokumentami (orzeczenie lekarskie), będzie można składać od 15 marca 2021 r. do 23 marca 2021 r.,
- próby sprawności fizycznej planowane są w terminie od 29 marca 2021 r. do 31 marca 2021 r.
Szczegółowe informacje na temat oddziału sportowego można uzyskać w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku.
Dodatkowe informacje dotyczące składania dokumentów*:
- W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej, w tym wymagane dokumenty zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 ze.zm.) mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Zgodnie z § 11baa ust. 6 w/w rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.
ZOSiP
- Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 8/B/2021 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29.01.2021 r.
- Uchwała NR 324/XXXI/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkól podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.