Harmonogram oraz kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
Burmistrz Miasta i Gminy Serock podpisał Zarządzenie Nr 11/B/2024 w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i w postepowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2024/2025 do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz do klas pierwszych
Treść Zarządzenia i harmonogramy TUTAJ
Zasady i kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock na rok szkolny 2024/2025
Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock będzie prowadzona od 11 marca 2024 r. do 25 marca 2024 r. do godz. 15:00 z wykorzystaniem systemu informatycznego.
Logowanie do systemu rekrutacyjnego możliwe będzie od dnia 11 marca 2024 r. od godz. 8:00 (za pomocą nr PESEL dziecka – kandydata do przedszkola), pod adresem: https://serock.formico.pl
Pod adresem: https://serock.formico.pl znajdziecie też Państwo informacje dotyczące sposobu wypełniania i przesyłania dokumentów drogą elektroniczną.
Informacje ogólne
- W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci urodzone w latach 2018-2021 oraz dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym, zamieszkujące na terenie Miasta i Gminy Serock
- Rekrutację prowadzi komisja powołana przez dyrektora przedszkola lub szkoły.
- Przydział do poszczególnych oddziałów odbywa się po zakończeniu rekrutacji.
- Dzieci urodzone w 2022 r. nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dopiero po ukończeniu przez dziecko 2,5 lat. Decyzję podejmuje dyrektor przedszkola lub szkoły.
Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2018 r.) muszą odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Na wniosek rodziców dziecko sześcioletnie może rozpocząć również naukę w klasie I.
Dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym kontynuują przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego.
Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2019 r.), dzieci czteroletnie (urodzone w 2020 r.) oraz dzieci trzyletnie (urodzone od stycznia do grudnia 2021 r.) mogą korzystać z wychowania przedszkolnego. Aby zapisać dziecko do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole należy wziąć udział w rekrutacji. W sytuacji nieprzyjęcia dziecka w postępowaniu rekrutacyjnym do żadnego z przedszkoli lub oddziałów przedszkolnych wskazanych przez rodziców we wniosku burmistrz skieruje dziecko do innego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej na terenie gminy.
Warunkiem udziału w rekrutacji jest złożenie wniosku:
1. Rodzice składają wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w terminach określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 11/B/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 30 stycznia 2024 r.
2. Wnioski złożone po terminie określonym w harmonogramie nie zostaną uwzględnione w rekrutacji.
3. Zgodnie z art. 156 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zm.) wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej można złożyć* do przedszkola/szkoły pierwszego wyboru ze wskazaniem przedszkola/szkoły drugiego i trzeciego wyboru, które prowadzą postępowanie rekrutacyjne dla dzieci w określonym wieku, w tym do:
a. Samorządowego Przedszkola Krasnala Hałabały w Serocku,
b. Samorządowego Przedszkola im. Wodnika Szuwarka w Zegrzu,
c. Przedszkola Leśna Akademia w Woli Kiełpińskiej zorganizowanego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej,
d. Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie,
e. Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu.
Placówka wskazana jako pierwsza to przedszkole/oddział przedszkolny pierwszego wyboru.
4. Aby poprawnie złożyć wniosek rodzice mogą skorzystać z następujących możliwości:
a) wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i podpisać profilem zaufanym
- w tym celu należy:
- wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
- dołączyć w systemie skany (zdjęcia) dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych,
- podpisać wniosek profilem zaufanym
b) wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru
- w tym celu należy:
- wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
- wydrukować wypełniony wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne, w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru.
c) wypełnić odręcznie papierowy wniosek i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru
- w tym celu należy:
- wypełnić papierowy wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne,
w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru,
- informacje zawarte we wniosku wprowadzi do systemu informatycznego dyrektor przedszkola lub szkoły.
5. Rodzice dzieci, które nie posiadają nr PESEL:
- występują do dyrektora przedszkola czy szkoły pierwszego wyboru z wnioskiem o wydanie numeru identyfikacyjnego do systemu informatycznego
- następnie postępują jak w pkt 4- w polu nr PESEL wpisując nr identyfikacyjny oraz podają serię i nr paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość dziecka.
6. Podpisy obojga rodziców dziecka są potwierdzeniem zgodności ze stanem faktycznym informacji zawartych we wniosku.
7. Gdy jeden z rodziców nie może podpisać wniosku należy dołączyć do wniosku oświadczenie wyjaśniające, dlaczego tylko jeden z rodziców go podpisuje i/lub oświadczenie, że oboje rodzice zgodnie podjęli decyzję o udziale dziecka w rekrutacji oraz uzgodnili dane zawarte we wniosku zgodnie z art. 97 § 1 oraz § 2 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2023 r., poz. 2809), w których określono odpowiednio:
- § 1. „Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z nich jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania
- § 2. Jednakże o istotnych sprawach dziecka rodzice rozstrzygają wspólnie; w braku porozumienia między nimi rozstrzyga sąd opiekuńczy”.
8. Do wniosku o przyjęcie należy dołączyć dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów. Oświadczenia muszą zawierać klauzulę „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”
W postępowaniu rekrutacyjnym do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2024/2025 obowiązują:
- kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zm.) tzw. kryteria ustawowe,
oraz
- kryteria określone w uchwale NR 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock, tzw. kryteria samorządowe.
W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc, w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kryteria ustawowe (pierwszy etap), a następnie kryteria samorządowe (drugi etap).
Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów.
Spełnianie kryteriów należy potwierdzić, dołączając do wniosku wymienione niżej dokumenty.
L.p. |
Kryteria |
Liczba punktów |
Kryteria ustawowe – brane pod uwagę na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego |
||
1. |
Wielodzietność rodziny kandydata* |
Zgodnie z art. 131 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe kryteria ustawowe mają jednakową wartość. Na potrzeby rekrutacji elektronicznej każdemu |
2. |
Niepełnosprawność kandydata |
|
3. |
Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata |
|
4. |
Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata |
|
5. |
Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata |
|
6. |
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie** |
|
7. |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą |
|
Kryteria samorządowe - brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego |
||
1. |
Dziecko (sześcioletnie) objęte obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym, ubiegające się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, które ma siedzibę w obwodzie szkoły podstawowej właściwej dla miejsca zamieszkania dziecka |
|
2. |
Dziecko, którego oboje rodzice/opiekunowie prawni są zatrudnieni w oparciu o umowę o pracę, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą – kryterium stosuje się również do rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko |
|
3. |
Dziecko 5-letnie ubiegające się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, które ma siedzibę w obwodzie szkoły podstawowej właściwej dla miejsca zamieszkania dziecka |
|
4. |
Dziecko, którego rodzic/opiekun prawny rozliczając podatek dochodowy, wskazuje adres zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock |
|
5. |
Dziecko, którego rodzeństwo w kolejnym roku szkolnym będzie kontynuowało edukację przedszkolną w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, do którego o przyjęcie ubiega się kandydat |
|
6. |
Wysokość dochodu na osobę w rodzinie dziecka a) w przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 90% kwoty, o której mowa w art. 5 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 390 ze zm.) - 1 pkt; b) w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 90% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka. Wzór: 90% kwoty, o której mowa w art w art. 5 ust 1 ustawy o oświadczeniach rodzinnych*** liczba punktów = _____________________________________ dochód na osobę w rodzinie dziecka (kwota netto) |
liczba punktów zależna od wysokości dochodu, obliczana zgodnie z wzorem przedstawionym w kolumnie obok. Maksymalna liczba punków możliwych do uzyskania przy dochodzie mniejszym lub równym 606,60 zł na osobę – 1 pkt. |
*Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci
(art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe).
**Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy Prawo oświatowe).
***wysokość kwoty, o której mowa w art. 5 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 390 ze zm.) – podana zgodnie z § 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2021 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. z 2021 r. poz. 1481) – 674 zł.
Dokumenty, które rodzice/prawni opiekunowie dołączają do wniosku:
I. Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych
(art. 150 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe)
1) Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
2) Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44).
3) Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
4) Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1426 ze zm.).
Dokumenty składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.
II. Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów samorządowych
(uchwała nr 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r.)
1) Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu albo zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej,
2) Zaświadczenie szkoły/uczelni potwierdzającej naukę w trybie dziennym,
3) Wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo informacja z Krajowego Rejestru Sądowego,
4) Zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
5) Oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna dziecka, że przy rozliczaniu podatku dochodowego za rok poprzedni wskazany został adres zamieszkania w gminie Miasto i Gmina Serock,
6) Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów dziecka, o kontynuacji edukacji przedszkolnej w danym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej przez rodzeństwo kandydata w kolejnym roku szkolnym,
7) Oświadczenie o wysokości dochodu na osobę w rodzinie, liczbie osób w rodzinie orazwysokości dochodu w rodzinie będącej podstawą obliczenia wysokości dochodu naosobę w rodzinie kandydata.
UWAGA
W terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025 w przedszkolu/szkole, do której uczęszcza dziecko.
Deklaracje o kontynuacji przez dziecko wychowania przedszkolnego przyjmowane będą w terminie od 1 marca do 8 marca 2024 r. do godz. 15:00. Wzór deklaracji do pobrania będzie dostępny od dnia 29.02.2024 r. w sekretariatach poszczególnych przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.
Załaczniki:
- Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 11/B/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 30.01.2024 r.
- Uchwała NR 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock.