Jak organizować w szkołach ogólnodostępnych kształcenie uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego?
W tym celu 1 września 2017 roku odbyło się w Zespole Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku spotkanie dotyczące organizacji kształcenia, wychowania i opieki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Na zaproszenie Dyrektora Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku – Pani Alicji Melion w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele:
- Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Legionowie – Pani Anna Okarska – dyrektor poradni i Pani Anna Suchecka – przewodnicząca zespołu orzekającego,
- kadry zarządzającej ze Szkoły Podstawowej w Serocku – Pani Barbara Pszczoła i Pani Małgorzata Szczerba – wicedyrektorzy szkoły oraz inspektor ds. oświaty Pani Jadwiga Stradomska.
Głównym tematem spotkania była kwestia odpowiedniego organizowania w szkołach/przedszkolach ogólnodostępnych kształcenia specjalnego uczniów, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera lub niepełnosprawności sprzężone. Organizacja w danej placówce kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego orzeczenie powinna wynikać z opracowanego Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.
ZOSiP